Tuesday, December 28, 2010

Ayat Hafazan SPM

terbuka hati utk menghafalnya dari sekarang.tahun depan mcm2 kne hafal.dgn fardhu ain nye lg yg x hafal sepatah perkataan pun... lau korang nak, boleh download


Ayat Hafazan Tingkatan 4
Ayat Hafazan Tingkatan 5


Aku sgt2 berharap yg aku boleh jwb soalan pend.islam spm dgn mudah.
Nak sgt dpt A+ ...
paling tggi pend.islam pun baru 78...
Subjek paling stabil dlm 10 subjek yg aq amik.
Bahasa Melayu ? HAHA.turun naik.
Tp x lekat C lg dlm BM eyh !

SAYA SUKA PENDIDIKAN ISLAM KERANA IA MUDAH.

ada beberapa org yg minta aq ajar die PI.
Tolonglah jgn mintak aku ajar pendidikan islam...



Serba sikit tips :
1. bace buku lah.x baca mcm mana nk pandai.
2.practik kan dlm khdpn seharian.like, gunekan statement2 dlm percakapan.
3.jgn pressure2 hadap buku agama tebal tu.cool !
4.jgn hafal bende2 yg boleh difikir sendiri like hikmah2.(membebankan)
5.utk hafazan,HAFAL! jgn lari utk menghafal.
6.utk JAWI, mcm bahasa inggeris gak..kne tau root word die ape..then baru
tau nk letak hamzah ke, alif ke...lau nk better, amik story book,tulis jawi !
7.utk menghafal makna2, jgn hafal 100% ayat,hafal point2 sahaja !
8.utk tajuk Haji Ting.4 , gunekan singkatan utk hafal syarat wajib haji,wajib haji,dll.


senang kan?
dekat kelas tidur pun tape.jadi macam aku.hari2 tidur...HAHA.
JANGAN !!! jgn sesekali wat2 x dgr bile ckgu ajar kat dpn.even ckgu tu x ckp
and x amik peduli pun.x berkat weyh !
Test ke-2. aku rasa soalan agama time tu senang.tp x tau knape teruk sgt2
result yg aq dpt.nk tahu ? 58...! sangat2 teruk! lepas tu, focus je pandang depan
time belajar.

No comments:

Post a Comment